Geslaagd Hillegoms Politiek Café

Op dinsdag 18 februari 2020 organiseerde de VVD Hillegom een avond met als gastspreker VVD Gedeputeerde Floor Vermeulen. Het grand café van hotel/restaurant Villa Flora in Hillegom was net groot genoeg om de ruim 60 aanwezigen te herbergen. Vooraf was de vraag: gaat de avond over de “Duinpolderweg” of komen er ook andere onderwerpen aan de orde? Het laatste was het geval.

© Yvonne Fotografie

VVD Fractieleider Igor Buijck met gedeputeerde Floor Vermeulen en fractielid Herman van der Geest

Gedeputeerde Vermeulen begon zijn betoog over de vorming van het College van Gedeputeerde Staten en het daaruit volgende provinciaal collegeprogramma met hoofdonderwerpen bereikbaarheid, wonen en economie. Naast de genoemde onderwerpen gaf Gedeputeerde Vermeulen een korte uiteenzetting van de status van de “Duinpolderweg”. Het is nu wachten op de Provincie Noord-Holland. Zij zullen moeten aangeven welke kant zij op willen. Hierdoor wordt het project wederom vertraagd.

Fractieleider Igor Buijck van de VVD Hillegom hierover “Het is voor de directbetrokkene van groot belang om duidelijkheid te krijgen. Bedrijven weten niet meer waar zij aan toe zijn en stellen investeringen uit. Ook de bewoners zijn radeloos over de onzekerheid. Dit project duurt te lang. Het is simpelweg een wanprestatie van de Provincie Noord-Holland. Ik zal er bij de Provincie Zuid-Holland en de Gedeputeerde op blijven hameren: Zorg voor duidelijkheid en ga aan de slag met een goede Oost West verbinding. Deze patstelling kan wel nieuwe inzichten opleveren die het onderzoeken waard zijn.”

Door de aanwezigen zijn meerdere vragen gesteld die door Gedeputeerde Vermeulen geprobeerd zijn te beantwoorden. De VVD Hillegom en de Gedeputeerde Vermeulen waren zeer te spreken over de avond.

VVD Fractieleider Igor Buijck heet Gedeputeerde Floor Vermeulen welkom in Hillegom.