Extra Lisse Promotie!


Stichting Lisse Marketing (SML) verricht belangrijk werk in Lisse, ze zijn onder andere verantwoordelijk voor de promotie van Lisse en het Dorpshart. En dat, een beetje extra promotie en het aantrekken van klanten, kunnen Lissese ondernemers meer dan ooit héél goed gebruiken na de Corona-Crisis.

 

Ik denk dat ook Wethouder van der Zwet dit inziet want inmiddels ligt er een voorstel waarin de voorgestelde bezuinigingen bijna in zijn geheel worden teruggedraaid. Vorig jaar stelde de wethouder nog voor om in 2020 op SML maar liefst 50% te bezuinigen en hun budget van €102.000,- terug te brengen naar €50.000,-. Vervolgens deden Nieuw Lisse, D´66 en de VVD een voorstel om SML hun budget te laten houden maar ze wel de weekmarkt te laten organiseren (zodat alle baten en lasten voor hen zijn), wat de gemeente Lisse een besparing van €30.000,- (want ja, deze markt kost meer dan hij oplevert) opleverde en een “kans” bood aan SML.

 

Het organiseren van de weekmarkt aan SML “gunnen” bleek echter niet zo eenvoudig te regelen, dus nu krijgt SML alsnog bijna hun gehele budget overgemaakt, zonder dat ze daarvoor de weekmarkt hoeven te organiseren. Er wordt slechts €5.000,- achtergehouden (wat overeenkomt met 5% bezuinigen) want met dit geld laat de wethouder onderzoeken hoe het nu verder moet met de weekmarkt.

 

Prima actie. Hopelijk zet SML deze gelden snel en doeltreffend in en houdt de wethouder daarbij een vinger aan de pols.