Trap en glijbaan mogen blijven, Ringoevers blij!

Op 25 juni sprak raadslid Louise Pijnacker van VVD Hillegom met bestuurslid Patrick Grech over het zwemmen van de kinderen bij de Ringoevers. Omdat het klauteren over de rotsen best gevaarlijk was had de buurt met elkaar een klein trappetje en glijbaantje gemaakt. Na een paar bezoeken van de BOA was de buurt verzocht het weg te halen, want het zou het aangezicht van de wijk beïnvloeden. Louise is even polshoogte gaan nemen en vond het juist een mooi initiatief van de wijk en in kader van veiligheid zeker een goede oplossing. Diezelfde avond bracht zij het in tijdens de gemeenteraad in het vragenkwartier. De burgemeester zei toe het niet te zullen handhaven maar gedogen, op eigen verantwoordelijkheid van de wijk. Raadslid Pijnacker maakte gelijk nog van de gelegenheid gebruik om aandacht te vragen voor de vissteigers in aanbouw aldaar. Gevaarlijk hoog als jongeren eraf springen in ondiepe deel ringvaart. Ook daarop gaf burgemeester aan mee te nemen en bij de projectleider neer te leggen. De volgende dag was de steiger al omheind met hek. Kortom, zo sluit de VVD weer mooi aan bij de burgers en zeker in kader van veiligheid doel weer behaald.

Ook te lezen op De Hillegommer.