Igor Buijck treedt terug als fractievoorzitter VVD Hillegom

In oktober 2018 werd toenmalig fractievoorzitter Aleid Ringelberg door ziekte uitgeschakeld. Igor heeft toen het fractievoorzitterschap op zich genomen. In de periode tot heden heeft hij getracht de fractie draaiende te houden. Een fractie van 2 raadsleden, 1 burgerraadslid en een steunfractielid. Deze kleine bezetting vergt veel improvisatie en keuzes maken waar kan je wel bij zijn en waar niet. Daarnaast heeft hij geprobeerd om nieuwe mensen te werven wat helaas nog niet tot succes heeft geleid.

Doordat Igor weer terug is gegaan naar zijn oude liefde “de politie” werd het combineren van fractievoorzitter en onregelmatige diensten een zware opgave. Ondertussen had Louise te kennen gegeven dat zij de functie van fractievoorzitter ambieert.

Vervolgens hebben er diverse gesprekken plaats gevonden tussen Louise en Igor en hebben in goed overleg besloten om per 1 december 2020 te wisselen van positie. Vanaf dat moment is Louise fractievoorzitter.