VVD Hillegom - Column van de Fractievoorzitter VVD Hillegom #3

We hebben weer de nodige politieke vergaderingen achter de rug. Soms staan er beladen onderwerpen op de agenda en zo nu en dan betreft het enkel hamerstukken. Dat geeft dan ook weer de gelegenheid om ruimte te pakken om andere onderwerpen in te brengen.

Zo maakte ik onlangs een fietstochtje door ons mooie dorp. Via het centrum, door naar de Zilk en via Vogelenzang weer terug. Halverwege op de Wilhelminalaan was het aangename gevoel er echter al snel af. De ene vrachtwagen na de andere passeerde mij en even was ik geneigd rechtsomkeer te maken. Met volle vaart snel de laan uit gefietst en tegelijkertijd nam ik mij gelijk voor hier vragen over te gaan stellen. Veiligheid is voor ons VVD een belangrijk item en aangezien die op de Wilhelminalaan voor fietsers ver te zoeken is vraagt dit onze aandacht.

In de Raad van 4 maart stelde ik vragen omtrent de verkeersveiligheid in de Wilhelminalaan.  Het is een mooie weg maar het is een smalle weg en op deze manier te gevaarlijk. De wethouder gaf aan dat we deze maand het advies kunnen verwachten van een onderzoek naar de verkeersveiligheid.

Er volgden direct vragen op social media van geïnteresseerden waar wij dan aan dachten? Een fietspad door de bollenvelden of aanpassingen van de weg. Daarop heb ik aangegeven dat we het er nu vooral té onveilig vinden, dat moet beter. Hoe dat moet heb ik vooralsnog geen uitspraak over gedaan en wachten we eerst het onderzoek af. Maar als dat er is, dan gaan we zeker onze input leveren!

Wil je ons iets meegeven hierin, laat het dan vooral weten!

Nog een ander punt van ergernis en onveiligheid, de T splitsing op de Olympiaweg- Sportlaan. Ook dit moet veiliger, zeker met woningbouw in aantocht (oude savioschool). Samen met CDA en BBH brachten we een motie in die gaat onderzoeken of er verkeersveilige verbeteringen aangebracht kunnen worden. Deze motie werd aangenomen en is in werking gesteld.

Tot slot nog de landelijke verkiezingen! Wat een prachtig resultaat voor de VVD. Voor de 4e keer op rij is de VVD als grootste partij uit de verkiezingen gekomen. Ik ben er trots op en wat een mooie blijk van waardering.

Er liggen veel belangrijke zaken waar de VVD ongelooflijk hard mee aan de slag zal moeten gaan. De crisis en alle gevolgen die daaruit voort zijn gevloeid zal de komende tijd de belangrijkste zijn en blijven.

Uiteraard hoop ik ook dat we met deze mooie overwinning straks ook lokaal daarin het vertrouwen weten te winnen van onze eigen inwoners. Landelijke politiek ligt soms ver van je af maar ook dichtbij, in ons eigen dorp, doen we ons best om ons Hillegom nog meer en beter op de kaart te zetten.

Samen Sterker Verder!

Met liberale groet,