VVD Lisse - De overgang naar het nieuwe jaar.

Met de overgang naar het nieuwe jaar.

De coronacrisis heeft het in het afgelopen jaar niet gemakkelijk gemaakt. Beperkingen hebben ons er echter niet van weerhouden op diverse grote onderwerpen invloed uit te oefenen. Voor het nieuwe jaar ziet het er met coronamaatregelen helaas nog steeds niet goed uit.

Lichtpuntje zijn de gemeenteraadsverkiezingen 16 maart a.s. We gaan ervoor!

Een root deel van het jaar waren fysieke contacten beperkt of en zelfs onmogelijk. En moesten commissie- en raadsvergaderingen digitaal worden gehouden. Dat komt de dynamiek en de discussie niet ten goede. Desondanks heeft er over grote onderwerpen besluitvorming plaatsgevonden. Zoals over de omgevingsvisie, de energietransitie en over sociale thema’s.

Werkbezoeken waren echter maar in beperkte mate mogelijk en contacten met de inwoners op straat werden gemist. We leren echter beter met corona te leven. Al dan niet met enige aanpassing moet er in het komende jaar meer mogelijk zijn. Vaccinaties helpen hier uiteraard bij.

Wij lopen ons warm voor de verkiezingen. Met een mooi kandidatenteam van vijf mannen en vijf vrouwen. Van jong tot oud. Van ervaren tot nieuw en onbevangen.

Twee periodes van vier jaar heeft VVD Lisse een rol in de oppositie gehad. Het wordt hoog tijd dat we meer zetels halen en opnieuw een positie in de coalitie kunnen ‘opeisen’.

De grote onderwerpen voor de komende jaren zijn bekend: uitbreiding van woningbouw, voor starters, eenpersoonshuishoudens en ouderen. Het verbeteren van de bereikbaarheid van Lisse. Het met elkaar werken aan verduurzaming.

Maar ook onderwerpen als de nieuwe Beukenhof. En het behoud van een uitgaansgelegenheid in het centrum van Lisse. Wij zetten er stevig op in het vrijgekomen pand van Welkom hiervoor te bestemmen.

Laat het nieuwe jaar maar komen, wij zijn er klaar voor. Hopelijk u ook.

Wij wensen u een goede gezondheid en alle geluk voor uzelf en voor uw naasten.